داستان های جغد و آتشبان

آخرین مطالب
نویسندگان

زندگی، شستن یک بشقاب است

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

“زندگی رسم خوشایندی است
زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ
پرشی دارد اندازه عشق
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یادمن و تو برود
زندگی جذبه دستی است که می چیند
زندگی نوبر انجیر سیاه در دهان گس تابستان است
زندگی بعد درخت است به چشم حشره
زندگی تجربه شب پره در تاریکی است
زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد
زندگی سوت قطاری است که درخواب پلی می پیچد
زندگی دیدن یک باغچه از شیشه مسدود هواپیماست
خبر رفتن موشک به فضا
لمس تنهایی ماه
فکر بوییدن گل در کره ای دیگر
زندگی شستن یک بشقاب است
زندگی یافتن سکه دهشاهی در جوی خیابان است
زندگی مجذور اینه است
زندگی گل به توان ابدیت
زندگی ضرب زمین در ضربان دل ما
زندگی هندسه ساده و یکسان نفسهاست”
― سهراب سپهری
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۹
جغد سفید

نظرات  (۲)

۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۳ کلاغ شمال
با اینکه خیلی قشنگه ولی از اسا با سهراب مخالفم :دی دوسش دارما، ولی خب سهراب شاده، من دپم :دی اینطوریاس :دی
پاسخ:
وحید:
آره؛ و با اینکه سهراب فازش "کور را خواهم گفتم : چه تماشا دارد باغ ... "ـه و فاز ما "شاهد مرگ غم انگیز بهارم چه کنم؟ ابر دلتنگم اگر زار نبارم چه کنم؟"ـه، همونطور که گفتی، خوندن شعرهاش حس خوبی بهمون میده...
گفتم ننویس فلورانسو! ولى نوشتى. الان من فلو نیستم و شاهد مرگ غم انگیز بهارم چه کنم؟! بنویس میلیونر. دى:
سهراب هم خوبه. مخصوصا شعر اهل کاشانم. وقتی معنیش رو توجه مى کنى.. خیلى خوبه. :)
پاسخ:
گلرت:
شعر اهل کاشانم هم خیلی قشنگه. یکی از امیدبخش ترین شعرهایی که خوندم. مخصوصا اون قسمت "و خدایی که در این نزدیکی ـست" به آدم حس خیلی خوبی میده...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی